TVW

Binnenkort een bedrijfsuitje plannen?

Kruip zelf in de huid van een regisseur, cameraman, geluidstechnicus, locatiescout of speel de hoofdrol en win een oscar! Echte tv workshops waarbij je zelf met de camera op pad gaat! Onder begeleiding van een (of meerdere) regisseur(s) van TV Workshop kruip je zelf in de rol die jij het liefst vervult. Alle taken van een filmcrew worden vervuld door de deelnemers zelf. Super leuk om te doen. Teambuilding en samenwerken gaan hand in hand met veel lol!

Je kunt onder andere samen een lipdub, commercial, speelfilm of journaal maken.

Veel bedrijven gingen je al voor. Wie weet zien we elkaar binnenkort wel tijdens het bedrijfsuitje van jouw werkgever?

Kijk op http://www.tvworkshop.nl/ wat de mogelijkheden zijn.

KlantenTVW

 

 

VideoMarketing2017

Belangrijke rol video

Het zal je niet ontgaan zijn dat video een steeds belangrijkere rol speelt. We zien video's op de homepage van een bedrijf, op de "over ons" pagina, in email marketing, op social media zoals Facebook en YouTube en ook steeds vaker in webshops als product uitleg of product review. Bezoekers blijven langer op de website wanneer er een relevante video getoond wordt.

Smartphone het apparaat waarop video wordt gekeken

De smartphone neemt een belangrijke plek in als apparaat waarop video wordt gekeken. Ook verticale video en zelf geschoten video mag vandaag de dag, zolang de content maar interessant is en de videokwaliteit hoog (minstens 1.280 x 720 pixels, bij voorkeur full HD 1.920 x 1.080). Toch wint professioneel geproduceerde video wint het nog steeds van zelf geschoten beelden.
Professioneel geproduceerde video houdt de aandacht langer vast en is vaak meer doordacht gescript om de boodschap zo effectief mogelijk over te brengen.

Facebook hét video platform van 2017

Zakelijk gebruik van Facebook neemt sterk toe. Steeds meer bedrijven gebruiken Facebook als zakelijk medium en plaatsen daarop ook interessante berichten en video's. Delen en liken van berichten is veel vanzelfsprekender dan op YouTube. Bovendien kun je de video ook betaald promoten naar specifieke doelgroepen. Dit maakt Facebook hét platform van 2017 om video's op te gaan delen. Er zijn zelfs al partijen zoals Vice, Fox en Buzzfeed die ervoor kiezen om hun content uniek op Facebook te delen. Een tip: upload wel altijd rechtstreeks naar Facebook, dan wordt de video automatisch afgespeeld als je er langs scrolt en wordt de video opgenomen in het zoek algoritme van Facebook.

Persoonlijke touch en entertainment

De standaard bedrijfsfilm waarbij je een shot van het pand ziet en een rondleiding door het bedrijf krijgt is steeds minder effectief. De persoonlijke touch en humor in je film zijn steeds belangrijker. De entertainment waarde moet steeds hoger zijn zodat je kijkers minder snel wegklikken.
Persoonlijke touch, humor en entertainment.

E-mail marketing is niet dood

E-mail marketing is nog steeds een effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Met name wanneer je video in de email gebruikt. Door een combinatie te maken van e-mail marketing, social media en video content op je website kun je het maximale uit video marketing halen.


Virtual reality is een "nice to have"

Virtual reality, je weet wel met zo'n bril op je hoofd is op dit moment vooral gericht op de gaming industrie. In de toekomst wanneer meer mensen een VR bril in huis hebben liggen hier ook kansen voor video marketing. Op dit moment is het vooral een nice to have.


Video series!

Maak gebruik van video series. Het is je vast opgevallen dat alle drie de films in dit artikel deel uit maken van één campagne. Een video serie met korte films van een halve minuut die steeds een ander product belichten. In dit geval korte films die het ambachtelijke karakter van de Meesterbakker versterken. "Herken de hand van de Meester". In totaal 6 films.

Maak van een lange video meerdere korte video's en gebruik de video's op verschillende momenten via diverse platforms. Dat maakt het gemakkelijker om informatie over te brengen en heb je steeds nieuwe contact momenten met je doelgroep. Bovendien ziet je kijker méér van jouw content.

Een voorbeeld: van een film van 3 minuten wordt gemiddeld 30-90 seconden bekeken. 6 films van 30 seconden (wat ook 3 minuten is) wordt gemiddeld 23 seconden per film bekeken. Wat resulteert in 138 seconden kijktijd. Dat gecombineerd met meerdere contactmomenten maakt videoseries met korte films veel effectiever.
Ga dus niet voor die ene lange film waar alles in zit, maar knip het in delen!
Video speelt een steeds belangrijkere rol in het marketing plan. Speelt video marketing ook een rol in het marketingplan voor 2017 van jouw bedrijf?



 

 

Video is een onmisbaar instrument in de marketingmix. Waarom is dat eigenlijk zo?

 

DeKrachtVanVideoMarketing

De mens is van nature visueel ingesteld

De mens is van nature visueel ingesteld. We kijken eerst naar beelden voordat we tekst lezen. Vroeger in de oertijd bestond er niet eens tekst! Alles was audiovisuele informatie. Geen kranten, geen boeken, geen tijdschriften of webpagina's met saaie lange teksten. En dat zit er nog steeds in. Visuele informatie wordt razendsnel verwerkt door onze hersenen. Daardoor kun je met video in een kortere tijd méér informatie delen. Bovendien houdt video de aandacht langer vast en roepen beelden meer emotie op.

Korte aandachtsspanne

De snelle tijd van tegenwoordig en de steeds kortere aandachtsspanne van mensen speelt een belangrijke rol. Video is leuker, makkelijker en je neemt sneller informatie op. Daarom is het niet zo gek dat video een aantrekkelijk middel is om je product, dienst of bedrijf te promoten.

Social media

Door het slim gebruiken van social media kun je een grotere groep mensen bereiken. Als je video interessant genoeg is zullen je kijkers de video delen via social media en bereik je sneller meer mensen. Daarnaast zijn beelden overtuigender dan woorden en je kunt makkelijker complexe onderwerpen uitleggen.

Start vandaag met video marketing en bereik je doelgroep!
Bel ons voor meer informatie.

 



 

 

De kracht van een explanimation

Eenvoudig (complexe) informatie uitleggen

Met een explanimation (ook wel uitleg animatie) kun je op een eenvoudige manier (complexe) informatie uitleggen. De voice over vertelt het verhaal en de animaties ondersteunen dit verhaal. Een uitleg animatie is geschikt om uiteenlopende onderwerpen op een aantrekkelijke en eenvoudige manier uit te leggen.

Effectief

Een uitleg animatie is veel effectiever dan een presentatie, webpagina of flyer. De boodschap blijft beter hangen en de aandacht wordt langer vastgehouden. Bovendien kan een uitleg animatie in de huisstijl van je bedrijf worden gemaakt.

Vereisten voor een effectieve uitleg animatie:
  • Kort en krachtig. 90 seconden is een mooie lengte
  • Een goede en professionele voice over stem
  • Aantrekkelijke animaties ondersteunend aan het verhaal

 

Een voorbeeld:

Neem contact met ons op en ontdek de kracht van een uitleg animatie



 

 

B2BSinds een aantal jaar kom je er eigenlijk niet meer onderuit om video te gebruiken in je marketingmix. Video is uitermate geschikt om een band met de kijker op te bouwen, en dus om engagement te creëren. In de B2C-sector wordt online video al langer gebruikt. Maar ook de B2B-markt zet steeds vaker online video’s in. 

Serieus is niet altijd de oplossing
Een hoop bedrijven in de B2B-sector denken dat zij serieus moeten doen om serieus genomen te worden. Dit in tegenstelling tot de B2C-sector. Hier wordt vaak alles uit de kast getrokken om een pakkende online video te produceren. Een voorbeeld hiervan is de ‘Add more drama’-video van tv-kanaal TNT in België. De video werd opgepikt door de pers en veelal gedeeld op social media, waardoor hij ondertussen 51 miljoen views op de teller heeft.

Lees meer...



 

 

Volg ons op ...

Back to top