Video is een onmisbaar instrument in de marketingmix. Waarom is dat eigenlijk zo?

 

DeKrachtVanVideoMarketing

De mens is van nature visueel ingesteld

De mens is van nature visueel ingesteld. We kijken eerst naar beelden voordat we tekst lezen. Vroeger in de oertijd bestond er niet eens tekst! Alles was audiovisuele informatie. Geen kranten, geen boeken, geen tijdschriften of webpagina's met saaie lange teksten. En dat zit er nog steeds in. Visuele informatie wordt razendsnel verwerkt door onze hersenen. Daardoor kun je met video in een kortere tijd méér informatie delen. Bovendien houdt video de aandacht langer vast en roepen beelden meer emotie op.

Korte aandachtsspanne

De snelle tijd van tegenwoordig en de steeds kortere aandachtsspanne van mensen speelt een belangrijke rol. Video is leuker, makkelijker en je neemt sneller informatie op. Daarom is het niet zo gek dat video een aantrekkelijk middel is om je product, dienst of bedrijf te promoten.

Social media

Door het slim gebruiken van social media kun je een grotere groep mensen bereiken. Als je video interessant genoeg is zullen je kijkers de video delen via social media en bereik je sneller meer mensen. Daarnaast zijn beelden overtuigender dan woorden en je kunt makkelijker complexe onderwerpen uitleggen.

Start vandaag met video marketing en bereik je doelgroep!
Bel ons voor meer informatie.

 



 

 

De kracht van een explanimation

Eenvoudig (complexe) informatie uitleggen

Met een explanimation (ook wel uitleg animatie) kun je op een eenvoudige manier (complexe) informatie uitleggen. De voice over vertelt het verhaal en de animaties ondersteunen dit verhaal. Een uitleg animatie is geschikt om uiteenlopende onderwerpen op een aantrekkelijke en eenvoudige manier uit te leggen.

Effectief

Een uitleg animatie is veel effectiever dan een presentatie, webpagina of flyer. De boodschap blijft beter hangen en de aandacht wordt langer vastgehouden. Bovendien kan een uitleg animatie in de huisstijl van je bedrijf worden gemaakt.

Vereisten voor een effectieve uitleg animatie:
  • Kort en krachtig. 90 seconden is een mooie lengte
  • Een goede en professionele voice over stem
  • Aantrekkelijke animaties ondersteunend aan het verhaal

 

Een voorbeeld:

Neem contact met ons op en ontdek de kracht van een uitleg animatie



 

 

B2BSinds een aantal jaar kom je er eigenlijk niet meer onderuit om video te gebruiken in je marketingmix. Video is uitermate geschikt om een band met de kijker op te bouwen, en dus om engagement te creëren. In de B2C-sector wordt online video al langer gebruikt. Maar ook de B2B-markt zet steeds vaker online video’s in. 

Serieus is niet altijd de oplossing
Een hoop bedrijven in de B2B-sector denken dat zij serieus moeten doen om serieus genomen te worden. Dit in tegenstelling tot de B2C-sector. Hier wordt vaak alles uit de kast getrokken om een pakkende online video te produceren. Een voorbeeld hiervan is de ‘Add more drama’-video van tv-kanaal TNT in België. De video werd opgepikt door de pers en veelal gedeeld op social media, waardoor hij ondertussen 51 miljoen views op de teller heeft.

Lees meer...



 

 

VideoMarketing2Jarenlang was online video een dure investering. Maar nu is de technologie genoeg ontwikkeld, kijken steeds meer mensen hun favoriete televisieprogramma op mobiele apparaten, en video is hot! Hoe staat het nu met de ROI van online video?

YouTube: meer conversie dan elk ander sociaal platform

YouTube zorgt voor meer conversie (en klanten) dan elk ander sociaal platform, volgens een nieuwe studie van Aol Platforms. En dat is logisch. Als je bijvoorbeeld op het punt staat om een nieuw product te kopen waar je nog niet zo bekend mee bent, bijvoorbeeld een nieuwe camera of een kinderwagen, dan kun je video-reviews bekijken. Op die manier kom je erachter hoe het product werkt, hoe gebruiksvriendelijk het is en uiteindelijk of het product iets voor je is.

Lees meer...



 

 

Een heleboel sterke staaltjes script schrijven, filmen, editen, creativiteit, racing en stunts bij elkaar.

Wild in the streets of LA! ‪#‎Kenblock‬ ‪#‎Losangeles‬ ‪#‎Drift‬



 

 

Back to top